absent

I'm alive!

Vi är ju faktiskt två stycken som håller i bloggen, men det är ofta läsare tror att den drivs av enbart en individ. Med tanke på min lathet så är det nu inte så underligt, men jag finns!

Jag har haft fullt upp med mitt tränande vilket faktiskt går väldigt bra, jag har inte tröttnat än! Mitt försök i att sluta med godsaker har resulterat att jag druckit så mycket te att jag till och med blåser i glaset innan jag dricker mjölk. Trots mitt rökande har jag förbättrat min kondition vilket känns bra och jag börjar få muskler, så passa er!

I övrigt har inte så mycket hänt i mitt liv den senaste perioden. Jag försökte i mycket vacker sailor-outfit ta mig in på styrbord babord men jag var inte lika lycklig som Alexis. Jag hatar 20års gräns. Jag hamnade därför på Rockbaren där jag tappade bort min hemnyckel och lyckades åstadkomma en stor spricka i min mobildisplay - Resultatet av för många tequila shots. Men jag skulle säga att det var en trevlig kväll ändå, eller ja, det jag minns i varje fall.

Söndagen spenderade jag mestadels i min säng, men på eftermiddagen besöktes jag av släktingar med sena födelsedagspresenter i form av pengar och pepparkakor vilket uppskattades! Somnade sedan in till Wallander filmen som gick på tv... Svenska skådisar är pinsamma.

Anledningen till att jag inte latar mig med bloggandet idag är för att jag börjat störa mig på vår stad göteborg vars gatuhörn fyllts av tiggare. Hur mycket pengar kan dem få in på en dag egentligen? Vore det inte bättre att kanske försöka skaffa sig en utbildning eller ett jobb? Jag förstår att de flyktingar som tigger inte har så stora möjligheter för detta men jag har svårt att tro att de pengar dem får in genom att tigga är värt kylan. Det måste väl finnas bättre sätt? Jag brukar ge dem några slantar när jag går förbi, men skulle jag ge alla jag går förbi på en dag så skulle jag bli ruinerad. Jag tycker det är sorgligt att de inte kan få hjälp på annat sätt. Sen tycker jag även egentligen att det känns mer värt att ge slantarna till en gatumusikant som sprider lite positiv energi och försöker göra sig förtjänta slantarna. Jag älskar gatumusikanter och tycker det vore en skam om dem försvann från våra gator.

En annan sak jag stör mig på är människor med handsfree som håller mobilen i ena handen och micken i andra. DET ÄR KALLT UTE!!! Varför ha HANDS FREE om man ändå använder händerna? Mycket korkat.... Älskar dock de kvinnor som bär slöja som är så uppfinningsrika att de stoppar mobilen mellan slöjan och örat! Blir lika glad varje gång jag ser dessa människor!

Ja. Det var väl det jag ville få ut. Imorgon är det torsdag, det betyder STIIICKY. Så, ses där.




Sam Hilton



Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla svenska medborgare har rätt till tak över huvudet och äta sig "mätta". Har hört att de flesta tiggarna i Göteborg tillhör en kriminel grupp/verksamhet? With love

2010-02-24 @ 20:49:44
Postat av: Alexis

jag blir arg när jag ser de ligga och be här och var. ja de är väl förmodligen någon pimpad snubbe som tar in allt de tigger och sedan våldtar oss alla

2010-02-24 @ 20:53:35
Postat av: Hilton

Jo svenska medborgare ja, men inte flyktingar och det är ju mestadels flyktingar som sitter där, enligt papperslapparna i vart fall.

2010-02-24 @ 23:08:17
URL: http://fashionmonsters.blogg.se/
Postat av: nllnln

älskar bilden!

2010-02-24 @ 23:10:40
Postat av: Anonym

Ja precis, drf borde man inte skänka pengar.

2010-02-25 @ 10:13:22
Postat av: Anonym

du är ju korkad som skänker pengar. de går ju därifrån efter sitt pass och pratar i en ny mobiltelefon, tror du att de har fått in pengar till telefonen via tiggeri-slantar?

2010-02-25 @ 14:28:27
Postat av: Hilton

jag har svårt att tro att någon sätter sig och tigger för skojs skull i den här kylan.

2010-02-25 @ 15:42:08
URL: http://fashionmonsters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0