Who can say

Onsdag morgon. Här sitter jag med "valfrihetens tyranni" och en kopp te. Jag läser om konsumtionssamhället och alla dess valmöjligheter. Det är en intressant bok och den väcker många tankeställningar. Vem tänker egentligen på hur många val vi gör varje dag? Bara när man ska skriva ett inlägg här står man inför en massa val. Man ska välja en rubrik, en inledning, fet stil eller ej. Ska jag ha en bild? ett videoklipp? Vilket språk ska jag använda och hur mycket tid ska jag lägga på det? Vi gör omedvetna val hela tiden. Det känns sjukt om man väl tänker på det! Man väljer hela tiden. Och hur vet man om det är rätt val? Vad är det som får en att välja just det? 

Jag sitter samtidigt som jag läser här med The Horrors skiva Primary Colours på låg volym. Det är också ett val jag gjort. Och eftersom jag inte orkade lägga tid på rubriken tog jag den titel på den låt som spelades när jag började skriva. Detta för att spara tid och enkelt kunna gå vidare till skrivandet. Jösses. Jag har nu valt att ta en paus från läsandet för att sitta här och vräka ur mig massa ord. Nu väljer jag att avsluta inlägget för att förflytta mig till köket med min bok och mitt te för att utveckla mina kunskaper. 

Jag har även valt en bild. Mest för att han är så snygg och det var den första som fanns i min bildmapp.



Sam Hilton


Kommentarer
Postat av: tk

hahaha, you are hilarious!

2010-01-27 @ 19:49:37
URL: http://tulins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0