Non, je ne regrette rien

Man går ut, bränner pengar man inte har, gör bort sig och somnar på obekväma ställen. Man super skallen av sig och somnar i fyllematen. Man vaknar upp och man slås av ångesten. Ångest, ångest, ångest. Är det meningen att man ska må så dåligt av att ha så kul? Kommer man alltid ha ångest? Oavsett vad man gör? Och oavsett hur gammal man är? Är man inte inne i den delan av sitt liv som man så lätt passerar? Som man ska titta tillbaka på med glädje. Eller är det glädje? Man kanske bara luras och egentligen har, just det, ångest. Vi borde bättra oss. Vi borde agera utan att tänka lite oftare. Kröka mer. Knarka mer. Knulla mer... Jag vet inte, jag kanske har helt fel, men det känns som att ångest är lite passé. Men jag är ju bara ett vanligt fyllesvin, jag kan ha helt fel...
/Alexis Blom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0