Portugal.

Lissabon från ovan.




Vi stod i kö och väntade på att få hämta ut vår hyrbil i flera timmar. Vi var vrålhungriga och virrade, efter att äntligen fått tag på bilen, runt i små hålor utmed havet för att få tag på föda. Vi hittade ett mysigt ställe med massa palmer där jag fick en delikat sallad med någon god ost i. Dem älskar spenat i portugal vilket gjorde mig mycket glad då jag ganska nyligen blivit besatt av spenat.



Vi bodde i en liten håla som hette Miramar som låg väldigt nära Porto. Så i Porto höll vi till en del, det var ytterst trevligt.



Jag köpte tofu och sojakorv. Det var ett himla tjat om den där tofun, alla undrade vad det var. Obildat folk.



Vårat hus var mysigt, synd dock att poolen inte var fylld. I Portugal vet dem inte hur man bygger ett riktigt hus. Dem har ingen isolering för fem öre i väggarna vilket resulterar i att det blir väldigt kallt inomhus och jävligt jävligt fuktigt. Luktade skitunket men man vande sig. Isch.



självklart ingen resa utan egobilder.





Jag köpte världens snyggaste tights. Dagarna bestod mest av shopping och öl i solen.



Påväg tillbaka till Lissabon åkte vi utmed havet så vi tog en lunchpaus vid massa konstiga stenar. Vi åt tosta mistas. Grymt gott. Typ som toast fast stekt!






På hotellet i Lissabon fick man inte spola ner någonting i toaletten... Förstår inte riktigt vad man har en toa till om man inte ska spola ner saker.




Väl framme i Lissabon hittade jag och min syster till ett köpcentra som vi trodde skulle vara jätteroligt men det var jättetråkigt. Besvikna gick vi tillbaka till hotellet där vi tog en öl innan vi begav oss in mot centrum för en ljuvlig middag. Jag åt en 4 queijos pizza. Hur god som helst. Sedan gick vi vidare till olika barer och uteställen, en neger försökte sälja gräs till mig och kvällen slutade med en piña colada. Här var den stora teatern på Rossio - som på portugisiskt monopol är norrmalmstorg hihi. Skitfin var den. Palmer och allt yes!



Vi såg Jesus.



Vårat flyg blev försenat så vid bytet i köpenhamn var vi tvungna att springa från ena sidan av flygplatsen till andra. Vi hann precis, planet lyfte i princip precis när vi kom på och vårat bagage hann såklart inte med. Så mina kläder har nu tagit doft av all ost som låg i väskan. Men inte klagar jag, det är världens godaste ost. Vädret var förövrigt underbart. Det var 30grader i princip varje dag och vi svettades som kossor. Vi hann även med en sväng till Spanien där vi tog oss ett dopp i Atlanten, bildbevis kommer senare! Resan var grym och jag ser fram emot Monaco som väntar om två veckor!



/Sam Hilton

Kommentarer
Postat av: jasmine

DO WANT THE TIGHTS

2010-04-14 @ 15:32:20
URL: http://rank.blogg.se/
Postat av: Anonym

grymma bilder!

2010-04-14 @ 17:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0