Vem tycker om julen?

Ärligt talar, vad är grejen med julen? Många av mina vänner sitter fast på ett tåg på grund av snön. Några bekanta är kvar i London och kan inte fira jul med sina familjer eftersom det inte går några flyg. Allt detta på grund av snön. Jag minns när man var liten då vita jular inte ens gick att drömma om och alla klagade på det svenska vädret. Nu har vi snö och inte ens det passar. Till skillnad från vissa andra har jag privilegiet att fira jul med min familj. Firar jul iförd en ful skjorta och dyra designer jeans. Jeans? Efter denna helgen är slut ska jag lyckats kränga mina giriga släktingar på pengar, köpa nya svarta skynken och sedan dricka mig full för tragedins skull. Länge leve mångfalden!

/ Alexis Blom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0