Studera mera

Efter en fylla och sedan isolering hos Mongo-Malin bestämde jag mig för lite sporadisk pluggning, jag är ganska sporadisk utav mig förstår ni. Jag mötte upp Sam och hon visade mig att hon köpt en brudklänning, åkte sedan hem och bunkrade upp med jordnötter och cola och satte mig och började plugga. Plugga är inte riktigt min grej, det är bara så. Har aldrig tyckt om det gör det bara när jag måste, helst några timmar innan deadline. Nu har jag skrivit en filmrecension, en bokanalys och en gammal restuppsats om Sovjet kontra Nazityskland. Är lätt värd en fylla nu

I lördags skulle vi ju på Sveagatans invigning. Jävligt udda tillställning. Anttila serverade bål, på väggarna hängde kläder och konsten bestod av, jag vet inte, något i stil med diabilder... 

Sedan tog vi våra enorma kroppshyddor, tog en fördrink på Tigris och ställde sedan in riktning mot Mi Casa. Båda mat och vin flödade i mängder. Fulla och mätta gick vi sedan till Barsidan där vi mötte upp Andreij & Co och stötte sedan på bella Nadire. Jag söp ner både henne och mig själv.

Vid stängningsdags (Mongo-Malin hade försvunnit och Wiklund åkt hem och knullat) gick resterande till la Sacre-Bleu. Patricio försvann redan vid start och jag dansade med Svenska Sydamerikaner. Jag åkte hem, somnade på vagnen, i hallen, på min katt, och vaknade upp morgonen efter av en äcklig bakfylla, iklädd kavaj och med mobilen ringandes under huvudkudden. Det var Mongo-Malin. i mötter upp på Da Matteo och drack kaffe och kedjerökte. Åkte hem till Wiklund och hörde om natten. Och så har det gått ungefär. Imorgon blir det afterwork och middag på Kontiki. Studera mera, det lönar sig!

/ Alexis Blom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0