Sams Valborg

Min valborg spenderades i Nice och Monaco. Vi hyrde en liten lägenhet i Nice som var väldigt mysig och behaglig att bo i. På lördagen och söndagen tog vi tåget till Monaco där vi var på ett såkallat historiskt grand prix där man fick se gamla formel bilar tävla. Ytterst trevligt!



Banan är byggd på gatorna i Monaco så det är lite fräckt. och lyxbåtarna är ju inte att leka med.......













På söndagen satt vi på en annan läktare där man såg lite bättre, mysigt mysigt. Under lördagen var det bara tidskval om startplaceringarna vilket inte alltid är så kul. Det är oftast inga som krockar eller så (skadeglädjeee!) och det är ju vad man vill se höhö. Men en lyckades snurra till och paja fronten innan jag somnade...

På söndagen var själva tävlingen och alla körde som galningar. Jag, min mor och min syster var dock sega på morgonen så vi åkte inte till Monaco förrens vid 3 tiden. Far min var där från klockan 9 och han fick tydligen se många krockar och till och med slagsmål på banan. Inte alls kul! Här kommer bilder från söndagen i vart fall.







När racen var över drog vi till depån och chilla bland bilarna, yäy.



Jag vill ha en bil som man vevar igång :((((((((



Här var en av vinnarna.









Min pappa tvingade mig att fotografera alla, ALLA, AAAAAAAAAAALLLA bilar... men detta får räcka. Ni fattar hur dem såg ut.

Måndagen spenderade vi i Nice.



Gillade typ.. Stolparna med gubbar på haha.







Det satt en ful bugge utklädd till kamel/julgran på torget som gjorde konstiga ljud med kamelens huvud...



Efter detta stack vi till lägenheten en stund innan vi gav oss iväg till gamla stan, eller vieux nice som det kallas. Orkade dock inte ta med mig kameran då för det spöregnade.. Det var skitfint och påminnde lite om Agde, där min farmor bor. Smala gator, färgglada hus, massa småaffärer. Därefter gick vi hem igen för att laga lite mat. Jag hittade sojafärs i affären och blev glad. Fyllde auberginer med denna och dem blev guuuuuuuuuuuuudomliga! Sedan satte jag och min syster oss framför varsin dator och spelade Sims. PRIMA.

Nu ska jag skölja ur min hårfärg ur håret och hoppas på ett lyckat resultat.

CIAOCIAO

/ Sam Hilton



Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför gööör du bilderna så smååååå?

2010-05-05 @ 18:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0